انواع صادرات

صادرات كالا

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

انواع صادرات

۶ بازديد

صادرات كالا عبارتست از ارتباط و كاركردن با بازارهاي حرفه اي و حرفه اي هاي بازار درآن سوي مرزها

صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار كردن با ديگران است. صادرات براي رشد توسعه اقتصادي كشور است كه از فروش توليدات يا خدمات به كشورهاي ديگر براي كسب درآمد ارزي حاصل مي شود و در برقراري موازنه تجاري و ايجاد تعادل اقتصادي كمك شاياني مي نمايد.

 

شرايط صادرات: تسلط بر مهارتهاي ارتباطي با انسانها و گروهاي خارجي و هدف گرا كار كردن طبق اصول و قواعد صادرات جزء اصلي شرايط صادرات است صادرات به چند دسته تقسيم مي شود:

 

صادرات موقت 

 عبارتست از خارج كردن كالا از قلمرو گمركي كشور به منظور عرضه و نمايش در نمايشگاهها،تعمير،تكميل و فرآوري در خارج از قلمرو گمركي كشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمركي

 

صادرات قطعي در حجم تجاري

براي حجم يا جنبه تجاري داشتن كالا، معيار، ضابطه يا تعريف ارائه نشده است در ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات، آمده است كه مبادرت به امر صادرات كالا و واردات كالا به صورت تجاري مستلزم داشتن كارت بازرگاني است.

باتوجه به آئين نامه اجرايي قانون صادرات و واردات ملاك تجاري بودن كالاي صادراتي اين است كه صدور آن به منظور فروش باشد. اين منظور نيز توسط گمرك احراز مي گردد. بنابراين تعريف، آنچه را كه به تشخيص گمرك براي فروش به خارج از كشور برده مي شود بايد تشريفات صادرات قطعي روي آن انجام مي شود.

 

صادرات قطعي غير تجاري

صادرات قطعي غير تجاري از طريق پست و مسافر انجام مي گيرد.

 

صادرات مجدد

كالاي خارجي كه با انجام تشريفات مربوط به ورود قطعي از گمرك ترخيص شده است چنانچه به كشور ثالث صادر شود اين عمل را صدور مجدد مي گويند. براي ترخيص اين گروه از كالاها مانند همه كالاهاي وارداتي به گمرك حقوق گمركي و سود بازرگاني پرداخت مي شود. ليكن در صورت صدور مجدد آنها ، براي از پس گرفتن حقوق گمركي و سود بازرگاني پرداخت شده مقرراتي وجود ندارد.

 

ترانزيت خارجي

عبارتست از عبور كالاي خارجي از سرزمين كشور.

كالاهاي ايراني كه تشريفات صادرات كالا قطعي روي آن انجام شده و از كشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد ديگري، لازم باشد كه از سرزمين ايران عبور كند، روي آن نيز تشريفات ترانزيت خارجي انجام مي شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.